lördag 8 september 2007

Secret world

Denna blogg-omstart jag gjorde i slutet av juni, blev inte riktigt vad jag hade tänkt - men det blir saker sällan. Det känns som jag hade tappat eller förlorat något på vägen. Så jag tog en funderare på vad jag verkligen ville med mitt skrivande här. Det jag upptäckte var att det var precis som jag en gång hade skrivit i min profilbeskrivning; "Bloggen är min säkerhetsventil. Det är inte meningen att allt ska förstås - ibland inte önskvärt heller." Jag hade glömt det.

Jag måste påminna mig själv med jämna mellanrum om att det här är min värld, min hemliga värld. Ingen vet att jag skriver den här bloggen - ingen förutom du som läser det här just nu.

En annan sak som påminde mig om att jag behöver den här säkerhetsventilen, som min blogg utgör, var när jag läste ordet "bloggvän". Ordet syftade på mig. Jag kände mig alldeles varm inombords. Det är längesedan någon kallade mig "vän". Vilket fick mig att fundera på hur länge sedan jag kallade någon "vän".

Jag behöver ingen blogg för att följa er, mina bloggvänner. Men jag är glad att jag har en, så jag kan uttrycka min glädje över att ni finns. Jag får nya infallsvinklar på saker och ting tack vare era bloggar! Ibland får jag nya infallsvinklar på saker jag inte ens visste om att jag hade en infallsvinkel på... You follow? Jag upskattar verkligen att läsa era anekdoter om livet i allmänhet och era liv i synnerhet. Det är härligt att ni finns!
Purrrrrr...

4 kommentarer:

Ninde sa...

Tror du är inne på något viktigt där. Ibland måste man påminna sig själv om varför man egentligen bloggar. Själv brukar jag påminna mig om att jag skriver just så, som en säkerhetsventil, för min egen skull. Även om feedback och kloka bloggvänner som du satt guldkant på bloggandet. Uppskattar din blogg med och hoppas att du fortsätter!

Snygga bilder du brukar ha föressten är de från nätet eller privata? :)

Verbal Kint sa...

ninde: Roligt att nån vågade skriva här!
Håller med om att feedback och kloka bloggvänner som du sätter guldkant på bloggandet.

Alla bilder är från nätet, förutom And then there were... och 2 megapixel 4.8 mm 1:3.2 och Visby.

Maria sa...

Bara ett litet: Hej där, Bloggvän! Det blåser upp till en rätt trevlig onsdag idag!

Verbal Kint sa...

maria: det har varit en trevlig dag sedan 5 september, tycker jag, Bloggvän!