tisdag 23 oktober 2007

8 saker jag inte tänker ge någon chans...

Blev utmanad av Ninde, så här går vi (so here we go...):

1. Bruna bönor
Illamående av lukten, kväljningar av smaken. Sista gången var nog för 24-25 år sedan. Aldrig mer.


2. Tre-steg
Höjdhopp: man tar sats, springer och försöker hoppa så högt som möjligt - OK. Längdhopp: man tar sats, springer och försöker hoppa så långt som möjligt - OK. Tre-steg: man tar sats, springer och hoppar en gång, två gånger och ytterligare en gång så långt som möjligt - öh, squiz, me? Stöta kula tre gånger så mäter vi sen. Nä, tror inte det. Kasta spjut tre gånger så mäter vi sen. Nä, inte det heller. Ursäkta mig Christian, du må vara en nationalhjälte, men allvarligt tre-steg... Mäh, hallå? Något mer idiotiskt får man faktiskt leta efter.

3. Foppa-tofflor
Har inget emot tofflor. Har inte såå mycket emot Foppa. Men Foppa-tofflor! De får vara hur bekväma som helst, hur ergonomiskt riktiga som helst, but it will be a cold day in hell, before I put those utterly ugly things on my feet!


4. Dansbandsmusik
Kan inte med det. D e t G å r B a r a I n t e. Jag säger bara De sista ljuva åren med Lasse Stefanz och Christina Lindberg. Får du inte frossa eller spastiska ryck då, så... är vi inte på samma frekvens. Dansbandsmusik går FET-bort!

5. Antifeminism

Siktar ofta in sig på att feminism skulle handla om att ta makten från männen och ge den till alla kvinnor. En annan favorit i samma retoriska anda: "Låt männen vara män och kvinnorna kvinnor. Varför krångla till det?" Det handlar inte om att krångla till det, det handlar om att göra det lättare - för alla. Kommer aldrig, aldrig, aldrig att ge antifeminism en chans.

6. Rasism
Ytterligare något s
om delar upp människor i kategorierna "mer värd" eller "mindre värd". Kan inte förstå, kommer inte att förstå och kommer definitvt inte att ge det en chans!

7. Förnedrings-TV
Klarar inte av att se folk som frivilligt (ofrivilligt också för den delen) utsätter sig för förnedrande saker i TV. Det må gälla doku-såpor, tävlingsprogram, humorprogram osv. Nope. Jag byter kanal eller gör något annat.

8. Mother...
'Nough said.






En blandning av högt och lågt. Och så skickar jag vidare: Maria, Fikatanten, Carin, Anne och Femmelicious - ni är utmanade. Skriv gärna en kommentar om att ni mottagit utmaningen.

7 kommentarer:

Carin sa...

Hej svejs! Jag har antagit din utmaning! Inga spännande svar, men i alla fall :)

Ninde sa...

Kul att du antog utmaningen! :) Håller med dig i mycket. Speciellt dansband, som får även mig att må illa.. :(

Dock kallar jag mig inte feminist längre..

Verbal Kint sa...

carin: Kul! Kollar in dina svar strax!

ninde: Jag tyckte också det var kul! Hm, det där med feminism får vi nog ta en diskussion om senare... ;-)

Maria sa...

Tadaah! Jag tar mig naturligtvis an utmaningen med förtjusning!

Verbal Kint sa...

maria: Nice! Roligt! Väntar med spänning!

Ninde sa...

Ha,ha jasså det får vi? ;) Kanske skriver ett blogginlägg om det framöver.. :)

Verbal Kint sa...

ninde: ;-)